04 juli 2010

Gårdsloppis på gång!

I helgen har jag städat ladugården och idag har vi börjat fylla de två stora rummen med saker till sommarens gårdsloppis. Jag har satt in en stor bukett med ene och en massa buketter med syren för att ta bort den dåliga lukten där inne (höns). Dt konstiga var att efter några timmar byttes doften till att lukta "momma". Det tog ett tag innan jag kom på vad det var det luktade som och varför det var så bekant från när jag var liten. Doften var mjöl och det luktade som när momma borstade av tunnbrökakorna på det bord som jag idag använder som soffbord (med kapade ben). :)
Lägger ut lite bilder här från loppisen och det kommer fler framöver. I veckan kommer vi att öppna loppisen, öppet är det när det står så nere vid väg 340, ca en mil nordväst om Krokom. Idag har det kommit in glas, böcker, barnsaker, kläder, möbler, spisar, kylskåp och tyger i mängder! Något för alla!
Första köpet skedde redan idag, S hittade två fina tyger som hon bara ville ha. Hon fick lära sig det här med att pruta och både köpare och säljare var nöjda. Det fina i kråksången blev sen att jag hittade fina glas som hennes pappa skulle sälja, så då fick S tänka ut ett pris, och förhandlingen om det priset började. Både säljare och köpare blev nöjda och det hela slutade med att S for hem med både nyköpta tygbitar och hela veckopengen i behåll. En mycket nöjd tjej! :)
Så roligt att många vill vara med i min utlottning. Välkommen även du som inte redan har anmält dig!
I morgon kommer snickarna! :) Och under dagen kommer det att landa en hel del nya saker i loppisen! Ser ni något på bilen som ni vill köpa så går det bra mot att köparen betaar fraktkostnaden.

Inga kommentarer: