03 juli 2010

Ett riktigt fynd!

I dag har jag, i hettan, städat ladugården där vi ska ha gårdsloppis i sommar. Skulle bara röja undan, sopa och blaska av fönstren lite, inte sortera saker. Plötsligt låg den bara där under lager av hyveldamm - min egen mätsticka för tygklippning! :) Kanske är det fånigt, men när jag besöker IKEA köper jag alltid tyg för det är så roligt att stå och mäta och klippa och prismärka själv. Kanske beror på att jag aldrig har jobbat i någon affär av något slag... Men nu har jag min egen mätsticka iaf. Ska olja in den lite och sen hoppas jag kunna använda den när jag ska klippa ut tygbitar till packpåsar och väskor i mitt eget syrum som jag hoppas blir klart innan snön kommer.

Delta gärna i min utlottning av en Krajaväska! Se här.

1 kommentar:

Linda sa...

Whoah vilken skatt!
Jag har en jättegammal sax från stugan på fjällkanten, som väldigt mystiskt hamnade i min väska när jag var där. Det skumma är att jag hittade den när jag kom hem och skulle packa ur väskan. Den är speciellt utformad och är graverad. Jag har visat upp den både för momma och för G, och ingen känner igen den. Den är nog en av mina mest värdefulla saker.