26 juli 2010

Almost!!

Kommande vecka ska min lägenhet fotas för försäljning vilket betyder att min fina syhörna i vardagsrummet måste packas ihop. :( Känns ju lite tidigt eftersom mitt syrum inte ens är påbörjat ännu. Men säger mäklaren att det är en bra chans att öka priset så är det väll värt det?! Alla tyger, mönster, maskiner, tillbehör, böcker mm ska packas in i klädkammaren, skåp och garderober och fås tas fram så snart visningarna är över och lägenheten förhoppningsvis är såld. Har inte tänkt på det förrän nu! Visst kommer jag fortsätta sy ändå, men det blir kanske inte lika mycket en stund? Och jag flaggar för att ev beställningar kommer nog att ta längre tid innan leverans. Jag stänger inte igen helt, men aningens längre tid kan det ta och det kan hända att jag måste tacka nej till vissa mer tidskrävande beställningar just nu.
Håller på att sy en massa markeringstäcken för stunden; ett antal breda, lite fler av den smala modellen och en testmodell till en liten munsterländer. Jätte roligt att sy i den neonfärgade vindpoplinen och sen är det så skoj att sy produkter som kommer nyttjas under jakt och på hund.

Inga kommentarer: