27 juni 2010

Sommarväskor

Bättre sent än aldrig, men nu har jag iaf kommit igång med årets sommarväskor. Alla är inte fotade ännu men jag visar några av de här nu. Storleken är jätte bra tycker jag, ungefär som en systemkasse, fast finare. Från förra året har jag förbättrat modellen med att sy dit en ficka på insidan. De flesta väskorna lägger jag i butik kraja, välkommen in och shoppa! Så länge sen jag fick sitta flera timmar i sträck vid symaskinen, oj vad roligt det var! Sydde tills ögonen gick i kors, borde ha slutat tidigare för att slippa sprätta och göra om... ;)  Väskorna ovan är sydda i retrotyger och fodrade med vitt till vänster och limegrönt till höger. Nedan är det tyg från Åhléns (Åhléns har överraskande många fina tyger) och en väska har vitt foder och den andra har orange-gult bomullstyg. Funderar på att behålla en av dessa själv men vet inte vilken ännu. Hjälper ju min beslutsångest om någon köper den andra... :)

1 kommentar:

Jenny sa...

Jättesnygga väskor! Tack för inspirationen :-)