13 juni 2010

Spik istället för stygn

Inte ett endaste stygn sytt i helgen, all tid har gått till rivning av hus inför renoveringen. Jag kan konstatera att spik måste ha varit gratis, eller i stil med köp en och få 300 spikar på köpet! Extremt vad mycket spik det är! Däremot flaggar jag för att jag lägger ut den här kassen ovan i butik kraja. Har bloggat om den tidigare och jag hade lagt den åt sidan åt mig själv, men eftersom jag aldrigg använt den så säljer jag den nu. Klicka in i butiken om du är intresserad.
Då intresse hos er läsare verkar finnas kommer det att komma några bilder från renoveringen av timmerhuset från 1920-talet. Idag kommer det bilder på tapeter som hittats i olika rum under olika lager av plattor etc. Finns det någon som sticker ut extra mycket tycker du?
Den här satt i hallen och trappen tidigare och jag har ett svagt minne av att det var rött där när jag var liten. Tycker den är så fin!
Tapeter från ett sovrum, köket och längst ned till vänster har jag endast hittat som små bitar spikade på timmerstommen för att regla upp plattorna så väggarna ska se raka ut. Den blå färgen kommer inte fram på bilden men tillsammans med det bruna är den otrligt fin iaf.
Min absoluta favorit! En tapet som finns i mormors sovrum och då det ligger på norra sidan av huset så är den inte solblekt alls utan färgerna finns kvar. Får se efter renoveringen om det går att spara någon vägg i det här rummet.
Ska jag fortsätta rapportera från renoveringen?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Maria! Jag tycker det är spännadne att kika in och läsa hur de går för dig i huset..:)
Oj va mycket fina tapeter.

Ha en bra dag!

Kram / Sandra

Titias pyssliga hörna sa...

Jag med!
Kerstin

Maria sa...

Jag är också jättenyfiken!
Hoppas att vi snart kan hitta tid att träffas...
Kramar i massor!

jejja79 sa...

vill oxå läsa mer från renoveringen =) superkul och fin väska!