06 juni 2010

Inspirerad att sy kläder!

Bilden lånad från www.hollywood.com
I veckan såg jag senaste "Sex and the city"-filmen. Jag skulle gärna se den fler gånger för att kunna memorera alla fina kläder som kvinnorna hade på sig. Jag blev mycket inspirerad för att fortsätta försöka sy kläder till mig själv iaf. Otroligt vackra kläder på vackra kvinnor! De flesta kläderna var också av modellen "löst och ledigt", tänkte att syr man slappa kläder, som ändå kan vara riktigt fina, så är ju inte passformen så noga.
Någon fler som blir inspirerad av alla fina kläder i filmen?
Den rosa klänningen som "Carrie" har på sig nedan ser ju inte så svår ut att sy själv, eller?
Bilden lånad från www.hollywood.com
Rivningen av huset rullar på riktigt bra trots att delar av rivningsstyrkan ligger för ankare på sjukhus, är på utlandet i jobbet.... Tror jag måste ta ledigt från renoveringen någon eftermiddag den här veckan, när jag inte ska jobba på arbetet som ger mig betalt, och sy! :)
Den vita klänningen nedan ser ju både snygg och riktigt skön ut. En klassiker i sommar kanske?
Bilden lånad från www.fanpop.com

3 kommentarer:

Johanna sa...

Vilka fräcka klänningar. Önskar jag också kunde sy.

Johanna sa...

Har fått min kompis till att hjälpa mig sy så har lånat inspiration från dina bilder.

Maria sa...

Här finns HELT fantastiskt inspiration för att sy! En tjej som under 365 dagar ska sy om 365 olika "fula" loppisfynd-klänningar till snygga nya klänningar. Hon är helt fantastisk :)

http://www.newdressaday.com/