03 juni 2010

Hyllpapper i fina mönster

En liten kille som är stort fan av Bamse fyllde idag tre år. En av presenterna blev den här leksakspåsen med bamsegänget på. Jag gillar modellen och de är snabba att sy. Tyget kommer från tygaffären i Svenstavik.
Jag hade egentligen inte tänkt skriva något om hus eller inredning eller renovering i den här bloggen, men idag när vi rev ut köket i huset så hittade jag en massa fina hyllpapper med härliga mönster som jag tycker platsar här. De är ju både retro och inspirerande tycker jag.
Vad jag vet så är det min mormor som satt fast alla fina papper och jag har tagit reda på alla. :) Otroligt fin kvalitet på papperen och jag hoppas att jag på något sätt kan använda dessa hyllpapper i huset när det är dags att flytta in. Vilket är din favorit? Min är nog den gröna längst ned till vänster för den är mest "min momma" för mig.
I ett av köksskåpen satt det här fina pyntet på kanterna.
Sen har jag så klart hittat en massa fina tapeter också, någon som tycker det skulle vara intressant att se här i bloggen? På ett ställe var det hela fem tapetlager, vilket kanske är lite med tanke på att huset är från 1920-talet.
På insidan av ett av köksskåpen satt ett reklamblad från Husqvarna med våffelrecept, det bör vara lite till åren med tanke på att det står att "förr gjorde man de frasigaste våfflorna med snö". Fin bild var det iaf.
Så mycket sytt har det förstås inte blivit senaste dagarna, men det kommer snart...

3 kommentarer:

sunpan sa...

Hej! Jag håller med på den längst ner till vänster. Gillar också kantbanden!
Mina saker säljer jag på marknader(jultid mestadels), Gamla Lanthandeln i Krokom (när jag hinner få till saker att lämna) och en hel del hemmifrån. Jag ska försöka få till min bloggbutik under sommaren. Äntligen har mina etiketter till det stickade och sydda kommit så nu blir det nog av..

Eva sa...

Vilka superfina papper!! Kanske kan du rama in flera av dem och ha som dekoration i köket för att på så sätt föra "hem" dem igen?

Therese sa...

Åh vilka fina fynd du gör, ska bli skoj att se hur du för tillbaka dem i huset :-) Å tapeterna vill vi också se, liksom få följa renoveringen, det liksom sömnaden är ju en kreativ process om något ;-) Kram!