10 maj 2010

Träffade en gammal bekant till fjälls!

På söndagens fjälltur, som var helt underbar, så dök en gammal bekant upp, nämligen det här täcket! Jag minns inte att jag har sytt det, men det var med min gamla märkning på så det är mitt. Täcket borde vara 7-8 år ca. Jag vet att jag sytt ett guldtäcke till Kraja tidigare, men tydligen blev det ett i guld till Aspås också. Här sitter täcket på en något plågad Mike, det var varmt, han var trött och jag tvingade han att posera i ett brant nerförsslut.

Skoj att se täcket igen iaf och veta att det har hållit för flitigt användning i alla dessa år! Både sömmar och själva tyget är fortfarande helt, och jag vet att just den här ägarens saker används mycket flitigt och jag har lagat många selar och täcken åt han. Högsta betyg till mig alltså! :)
Kan inte hålla mig från att visa fler härliga bilder från helgen.
Alice och "kalven" till höger fick aggera draghjälp på skaren för mig.
Snö och fjäll vart än man ser...
Till fjälls är det länge kvar än till det är vår, isarna ligger fortfarande tjocka och snön ligger djupt. :)
Jag har även fått chansen att fota riddaren på andra sidan sundet live, vilket inte var det lättaste då han var i sitt esse. Dräkten var som väntat stor, och huvan extremt stor, så det får bli lite ändringar vid tillfälle när riddaren kan undvara sin dräkt. Riddaren blev iaf mycket glad över sin nya utrustning. :)

Inga kommentarer: