30 maj 2010

Till veckan börjar det!

Förra veckan agerade jag och labaradoren modeller för en trevlig fotograf som ville utöka sin portfolio. Skojig men svårt, man vet ju inte vad man ska göra framför kameran eller hur man ska se ut, vart ska man titta, vart ska man ha händerna, hur mycket ska man smila...? Men labradoren hon kunde hon, blev mängder av fina bilder på henne! Bland annat den nedan (lånad från Liisaelinas blogg), fler finns här. Rekomenderar verkligen er som är sugen på att få fina bilder tagna på er, era barn eller era djur att höra med Liisaelina.
Men hur har nu detta koppling till den här sybloggen? Jo insikten om att det vore mycket skoj att jobba som fotograf, att kunna ta fina bilder på det jag syr och att ha öga för fina detaljer. Att fotografera och arbeta med bilder är ju jätte kreativt!!
I helgen har jag försökt mig på att sy en klänning till mig själv, är strax klar men den behöver lite sprättande och omsyning i det sista så den kommer upp här om en stund. Men det lutar iaf åt att jag blir nöjd med min nya klänning. :)
Alla leksaksbilarna har länge legat i en stygg plastpåse från en klädaffär och nu har jag äntligen tagit tag i att sy en leksakspåse som bilarna får bo i tillsvidare. Leksakspåsen var snabb, enkel och skoj att sy. Jag har klippt ut några till och ska sy så snart jag orkar. Tyget till den här påsen har jag haft bra länge och sytt diverse olika saker av det. Minns tyvärr inte vart jag fått det från, men Ohlssons tyger är troligt. Dragskosnodden är från mammas skidjacka från 1980-tatelt och helt perfekt till den här påsen. Bevis för att det är bra att spara alla små skatter man kommer över! :)
Sömnaden kommer mest troligt att få mindre utrymme i sommar då vi till veckan påbörjar invändig rivning av mitt blivande hem för att totalrenovera det och flytta in före snön kommer! Lyckliga jag kommer få ett eget syrum på sisådär 10 m2 och med den här utsikten genom fönstret! Visst ser det inspirerande ut! :) Det här gigantiska projektet gör mig så lycklig och jag känner mer och mer som att jag är på väg att "hitta hem"!

Inga kommentarer: