31 maj 2010

Majbidraget till Utmaning 2010

blev en klänning i jeans i kjoldelen och randigt bomullstyg upptill. Klänningen satt imponerande bra upptill innan jag var där och grejade i det sista. Skulle bara rätta till ringningen och var slö och inte provade innan jag sydde ihop med Coverlocken, så nu när det är skuret och klart är det ju svårt att ändra... Och det blev inte alls så som jag tänkt det. Skulle täcka igen och minska ringningen men gjorde åt andra hållet så nu syns ju även bh:n under. Får se om jag gör något åt det framöver. Så här ser den ut iaf.
Men jag gillar modellen, skulle bara ha bytt tygerna så att det blev lite stelare upptill och lite följsammare nedtill. Nu blir ju klänningen gigantisk nedtill. Suck.... jag som lyckades riktigt bra med att sy i ett ickedolt blixtlås som ett dolt sådant och kände mig nöjd.
Mönstret kommer från Allt om handarbetes sömnads magasin nr 4/2010.
måste skärpa upp mig på utmaningen nu, för hittills av det jag sytt så har jag använt kläderna sä här mycket:
1. Jeanskjol - några få gånger på jobbet
2. Tunika - aldrig
3. Pyjamasbyxor - hela vintern i stugan
4. Jeans - massor både på jobb och hemma
5. Manchesterkjol - någon enstaka gång på jobbet
6. Keps -aldrig, blev för stor...
7. Månadens klänning - återstår att se hur det blir...
Har ju sytt två plagg mer än det har gått månader på året, men jag får nog fortsätta omjag ska klara målet att de ska vara användningsbara också... :)

3 kommentarer:

Jenny sa...

Jättefin, den kommer du att använda, tror jag!
:-)

Millan sa...

Synd att du inte fick till urringningen som du ville...Var det ett svårt mönster att följa? Jag har nämligen också funderat på att försöka mig på det när jag får tillfälle...

Krajamaria sa...

Mönstret var enkelt att följa, inga svåra sömmar. Lite krångligt med dragkedjan, men det tycker jag ju alltid! ;)