25 april 2010

Pyssel i solen

En helg med underbart härligt väder för att vara ute. Då fjällturen uteblev så fick virkningen följa med ner till sjökanten där isen börjar lossna. Mina virkprojekt förvarar jag i den minsta storleken av Kraja-packpåsarna (2 liter).
Även till detta är alltså packpåsarna perfekta. :) Om någon är intresserad av att köpa så titta in här, det är fler färger på gång men jag har inte hunnit uppdaterat i butiken.
Det jag virkade var en stor grytlapp i endast svart bomullsgarn.
Mönstret till den täta, men inte lika sned som min, hittar den som vill virka en egen här. Rekomenderar mönstret, grytlapparna blir tjocka och täta och man bränner sig inte igenom de.
Stora tjejen S fick även lära sig knyta vänskapsband.
Vill du knyta ett eget så hittar du gratis mönster hos Bibbis textil, där du även kan köpa bla tråd. En butik jag rekomenderar på alla sätt; snabbt, trevligt och bra piser! Kan det bli bättre?
Från min mamma kom det ett mms i veckan, hon hade snubblat på en rosa Kraja-shoppingkasse i ett samhälle utanför stan och fotat. Gissa om jag är nyfiken på att veta vem ägaren till den är... :)
Du som är sugen på att göra shoppingen färggladare klickar in i butikkraja och lägger vantarna på ett eget exemplar av en Kraja-shoppinkasse! Bla orange och grönt är på väg in. Välkommen!

1 kommentar:

Fia sa...

Oj vad vårfint det har livit här inne!