18 mars 2010

Skratta eller gråta?

Nyligt fick jag besök av en stor 4-åring som fick välja bland en massa av mina tyger och som sen gjorde en mycket seriös beställning på ett nytt fodral till sin stora kudde (70x70 cm). Ganska snabbt föll valet på tyget med katten Findus. Tyget räckte inte helt så jag skarvade i med ett tunt limegrönt manchestertyg. En glad och nöjd beställare blev det iaf. :)
Jag har fått in ett förbättringsförslag från en köpare av en värmesäck. Önskemålet var att det skulle finnas ett litet hål på ryggslutet så man kunde sticka ut draglinan från dragselen vid behov. Lät ju ganska enkelt och jag hade en perfekt och smart bild i huvudet för hur jag skulle lösa det hela. En möjlighet att öva på att sy ett passpoalhål eller vad det kan tänkas heta. Tanken var god, och hålet blev fint, men på tok för stort! Det är iof bara knappt 4 cm långt, men tillräckligt för att det ska bli dragigt i säcken...
Så då fick jag trolla med knäna och sy dit ett litet lock med kardborre. Funktionen är det inget fel på, men jag önskar att jag tänker till lite oftare innan jag agerar... Så frågan är om man ska skratta eller gråta, jag väljer att skratta för det gör dagen roligare!

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag tycker det ser bra ut! Inte alls något att varken skratta eller gråta åt!
Beställaren

Linda sa...

Vilken fin kudde!! Vart har du köpte tyget?

Krajamaria sa...

Tyget med Findus på har legat länge i tygskåpet så tyvärr kommer jag inte ihåg vart jag har köpt det.

Linda sa...

Ja gärna! Jag tror att jag har ett tyg som skulle kunna passa dig! :-)