09 mars 2010

Paket från USA

Ett stort och tungt paket från kom idag från Portland, Oregon på USAs västkust. Paketet är från en släkting som besökte Sverige för ett år sen och vi kom snabbt fram till att vi delade intresset för tyger och att sy. Jag gav bort en hög med tygbitar från Frösö handtryck (kolla in Karin Mannerståls design Love is in the air"!), som trycks här på min hemmaplan. Idag kom ett mycket överraskande paket fyllt med med tyger och tidningar från Oregon! Jag blev alldeles varm och glad när jag såg det, och jag behövde det extra mycket idag efter att ha blivit brutalt behandlad hos tandläkaren.
Tack snälla snälla Lauren!!
Sätter in lite bilder på tygerna bara för jag tycker de var ovanliga, roliga och fina. Kotygerna är mina favoriter! :)
Ett grönt tyg från Robert Kaufman Klicka på länken, där finns massor av fina tyger! Roligt att se något helt nytt!
I paketet låg även de här muskulösa hunkarna. Tyget heter "Heavy equipment" och är ett tyg från The Alexander Henry fabric Collection 2006. Kom gärna med förslag på vad jag ska hitta på med det här tyget. :) På hemsidan finns flera roliga tyger, jag gillar tyget med grodor mest.
Ett tyg från Timeless Treasures Fabrics. Ytterligare en sida med många fina tyger.
Jag fick två jätte stora bitar kotyg, det vänstra är i ett tunnare material och jag tror det skulle vara fint som klänning för det skulle få ett fint fall. Det högra tyget är ett kraftigt bomullstyg från Fabric Traditions som jag vill sy en väska eller två av.
Lagningen av skoterkapell och tältkåta är färdigt! Båda är levererade och jag vet att iaf skoterkapellet blev bra, återstår att höra om tältkåtan klarar vindarna på fjället. Nu ska jag sy till mig själv! Vad får ni se här om ett tag.

3 kommentarer:

KroKKoFin sa...

Wow vilken glad överraskning! Alltid extra kul när man inte förväntat det heller.

Maria sa...

Kul med paket! Och roligt med lite annorlunda tyger...

TokTova sa...

Vilken fin blogg du har. Och vilka härliga tyger du fått från USA. Jag gillade särskilt det översta med vilda västern-motiv.