05 mars 2010

Kraja live

Jag tyckte det var dags att byta bloggbanner eftersom idag upplevde jag årets första dag på min absoluta favoritårstid - vårvintern! Äntligen är den här med sol och värme och mängder med snö!
Bilden på den nya bloggbannern är några år gammal, men hunden på bilden är min pointer som gett namn till den här bloggen och jag använder hennes namn på allt jag syr - Kraja. Namnet är ett samiskt ord som kan översättas till platsen dit man längtar. Ett ord som betyder välldigt mycket för mig.
Bilden nedan visar annars vad jag sliter mest med för stunden, lagningen av tältkåtan. Ett arbete som gör mig otroligt varm för när jag syr måste stora delar av kåtan ligga i knäet och det blir sjukligt varmt! Men snart snart är den lagad, målet är att bli klar med det under helgen.
Trevlig helg alla som kikar in här!

6 kommentarer:

KroKKoFin sa...

Ojdå..Ser ut som ett projekt som kräver tålamod. Men det klarar du säkert galant.

~Arraq~ sa...

Hej, vad fina saker du gör och vilken trevlig blogg =) Har en liten fråga =) Butiken, bodan, ni har tillsammans...hur funkar den? Alla "ägare" har sina alster där...om nån köper nåt som "Astrid" gjort då? Delar ni på allt eller går då pengarna till "Astrid"? =) Hoppas du fattar hur jag menar hahah.... Tyckte det var en bra ide för vår lilla by här i Piteå =) Svara gärna på arraq@hotmail.com
Mvh

Linda sa...

JAAAA!!! Nu är den här! Bästa årstiden alltså =) Även här var det premiär idag!

Anonym sa...

Hej Maria! Vilken underbart fin bild på Kraja. Härligt att våren är på väg med vårvintern i allafall.

// Sandra

jejja79 sa...

Vårvintern är så härlig. Lycka till med kåtan, det verkar vara ett projekt att bita i =)

Helena sa...

Vilken underbar bild på Kraja!