15 mars 2010

Inget att skryta om här heller...

Jag har en massa idéer i huvudet på saker som jag skulle vilja sy. Ibland rinner det nästan över så idag var jag tvungen att ta tag i en sådan idé. Martha Stewart har en fin väska på sin hemsida som jag länge varit sugen på att sy. Idag blev den här turkosmönstrade väskan klar. Modellen tycker jag verkligen om, tror det kommer bli en mycket populär väska hos iaf mig själv. Tyvärr gillade jag inte riktigt beskrivningen hos Martha, så jag försökte tänka om men jag har fortfarand en bit kvar till hur jag löser modellen så den blir lättare att sy men ändå inte ser slarvig ut. Så smart med en modell som så att säga stänger sig själv. Vill du testa att sy en själv så finns Marthas beskrivning här.
Under helgen sken solen på fjällkanten och jag skulle testa att virka igen, var länge sen sist. Jag har för mig att mönstret är Erica Laurells, men nu hittar jag det inte...
Jag fick repa upp ett antal gånger när jag försökte göra den första hjärtkuddelen. Lessnade och i skenet av fotogenlycktan virkade mamma detta åt mig. Resten har jag virkat själv. Kanske bidrar det galna garnet, men det blev verkligen ett styggt hjärta... Små pillersaker är inte min grej riktigt. Får se vad nästa virkningsprojekt blir! 
Nästa syprojekt blir i alla fall kuddar!

3 kommentarer:

Medea sa...

Innan vårt bröllop stickade jag en liknande väska som jag tovad och hade tänkt ha för småsaker. MEN den blev inte bra så jag använde den aldrig.
Smart lösning är det ju i alla fall.

Pixi sa...

Ohh vad snygg o praktiskt ,det har jag missat annars brukar jag titta på Martha !!=)

KroKKoFin sa...

Vad smart uppfinning. Tyvärr vågar ja inte ha väskor som inte träs över huvudet. Jag är så snurrig att jag alltid lägger väskan ifrån mig och sen glömmer den...på biltaket, på parkbänken, i kundvagnen. Ett under att ingen någonsin tagit något utan alltid lämnat in den.