28 mars 2010

Påskharar

Tack alla ni som kommenterat mitt förra inlägg om det dolda blixtlåset i manchesterkjolen! Tack för alla tips och trix och för peppningen! Nu känner jag att jag måste göra ett nytt försök framöver med den dolda dragkedjan på ett nytt plagg! Tack snälla ni!
I dag har det påskpysslats här hemma. Genom inspiration på nätet ville jag göra lite påskharar och det blev tre stycken i rutiga tyger.
S (7 år) och A (4,5 år) kom på besök och ville göra varsin hare de med. Tygerna har de själva valt i min stora låda med små tygrester "som kan vara bra att ha". Jag gillar tygvalen. S broderade ögon på båda och efter jag tig bilder fortsatte hpn på sin turkosa som fick både mun och ett stort fint hjärta på magen. A informerade om att harar har 4 ben och inte två, vilket hans så klart därför skulle ha! :) Tyvärr hände ett misstag med ett av benen så vi enades om att det var bättre att den gröna haren fick bara två ben istället för tre (och det blev mindre jobb för mig). Ett lätt och roligt pyssel att göra själv eller med andra.
Påsken närmar sig och jag har sytt en ny gigantisk förvaringspåse att frakta saker i på skoterkälken.

Vart den svarta väven kommer från måste jag hålla tyst om, men det är ingen väv som går att få tag på så ingen behöver fundera på det... På bilden ser den knölig ut, men det är för att mina soffkuddar som ligger i inte riktigt fyllde ut den stora säcken. Volymen är en bra bit över 50 liter. Blir intressant att se hur bra den förhoppningsvis fungerar på torsdag när den ska invigas. Jag håller tummarna!
Mitt första påskpynt någonsin här hemma har jag handlat hos Toktova, Mängder av jätte fina små tovade kycklingar. Rekomenderar verkligen att köpa dessa om ni är sugen, billiga och mycket snabb leverans och en jätte trevlig person att göra affärer med! I brist på ork att gå ut i skogen och fixa påskris så får mitt smyckesträd fungera i år som substitut. Tycker det blev fint! :)

5 kommentarer:

Helena sa...

Vilka underbara små påskharar!!! Bliri nspirerad:)

TokTova sa...

Jättetufft påskris tycker jag. Och tack för de fina orden om mig.
:-)

Fia sa...

Jättesöta harar! Quake undrar om hon kan få köpa en... ;)

Therese sa...

Ajsingen vilka rara harar du har sytt, så charmiga och fina, verkligen bedårande! Och skyddet till skoterkälken var smart, men det är ju det mesta du tillverkar ;-) Hoppas du får en fin påsk! KRAM

HomeRiver sa...

Vilket härligt påskpyssel!!