19 februari 2010

Hund och mormorsrutor

I veckan fick jag ett så fint mejl från Brinna, en schnauser som jag sydde en vindsäck till förra året. Hon hade inte bara författat mejlet med mycket värme och humor utan även de här fina bilderna från en skidtur skickade hon med. Även schnausern verkar behöva vänja sig vid att ligga still i säcken, liksom en vorster jag känner till som gjorde kraftiga attacker i sin på en sluttande fjällsida nyligt. Men jag är helt övertygad om att bara hundarna vänjer sig vid att ligga i säcken så kommer den att fylla sin funktion, dvs hålla hunden varm så inga skador uppstår när vilan är slut.
I veckans nr av tidningen Land (nr 8, 19 februari 2010) hittade jag den här fina bilden på 80-åriga Elna Johansson i Kållereds fina bilklädsel! Jag tycker verkligen välldigt mycket om dessa mormorsrutor, vet inte riktigt varför men speciella är de. Även om jag kasnke inte riktigt vill ha mormorsrutor i min bil så blev jag efter att ha sett den här bilden ännu mer sugen på att virka rutor själv. Men vårvintern närmar sig och det hoppas jag ska innebära virktider för min del. :)

1 kommentar:

KroKKoFin sa...

Gud vad häftig! En sådan hade vår gamla volvo behövt för att känna sig vårfin till våren :-)