10 januari 2010

Varför heter inte jag Alexander Wang?


Ja det finns ju många anledningar till det förstås, men om jag hette det skulle jag ju kunna leva på det jag syr... Kassen på bilden ovan såg jag i en av kvällstidningarnas helgbilagor. Den ser inte särskillt mycket ut för världen men kostar ändå 9450 kr... Betyder det att bara man gör sitt namn känt så kan man ta ut sjuka priser?
I dag påbörjade jag det första plagget i min utmaning för 2010. Första plagget ut blir två kjolar, men tyvärr saknade jag lite material för att kunna göra de klar idag. Så efter en tur på stan i morgon så kan jag göra klart de under veckan som kommer. Har en känsla av att de kan bli användbara... :)
Det är jätte skoj att många har hört av sig och tycker om min utmaning för 2010. Och nästan ännu roligare är det att så många ändrar mina regler till sina egna, bara för att det ska vara en utmaning som passar de. Jag hejar på er alla!!
Efterlysning!
Till lagningen av tältkåtan har jag fått tips om att sy med tråd som sväller i vatten. Är det någon som har en aning om vad det är för typ av tråd? Vart köper man den? Tacksam för alla tips!

1 kommentar:

Linda sa...

Helt galet dyrt! Ser ju ut som dina dagisväskor! Att det kan göra så mycket att man är känd! Ser framemot den dagen du är lika känd så man kan skryta med att man har en krajaväska i orginal!