02 januari 2010

Utmaning 2010!

Här är min syutmaning för 2010. Sy kläder till mig själv!

Syfte: Lära mig mina nya symaskiner och bli en duktigare sömmerska.

Mål: 12 nya klädesplagg i min garderob.

Regler: Minst ett klädesplagg till mig själv ska sys varje månad. Kläderna ska hålla kvalitet så att jag vill/kan använda de ute bland folk. Desto mer variation av mönster och tyger desto bättre!

Det vore jätte skoj om någon fler vill hänga på min utmaning! Låna gärna bilden ovan och tala om för mig om du vill vara med. Ju fler desto roligare; mer inspiration och tillsammans blir man starkare och duktigare!

Här är sömerskor som hänger på utmaningen och med sin egen version av den:
Fia
Carolines pyssel
MadeByMa
Jejja79
Catharsia

12 kommentarer:

jejja79 sa...

ska bli kul å se alla alster i framtiden =) Reglerna var nog de bästa jag sett, är själv lite halvslarvig när jag syr, vill fort bli klar. Ska nog ta efter dig å kanske ha en utmaning till mig själv oxå. Kul =)

Fia sa...

Jag är lite för dålig på att sy, så några kläder lär det inte bli, men jag tror jag hakar på fast på mitt sätt... Jag utmanar mig själv att använda symaskinen till att sy något varje månad! :D Ska bli roligt att se dina alster!

madebyma sa...

Hmmm.. sy typ klädesplagg till mig själv var det länge sedan jag gjorde.

Men jag skulle faktiskt kunna hänga på dig fast med lite modifiering - jag skall se till att sy eller ÄNDRA något i garderoben varje månad.

För ändringar har jag ganska många som skall göras men inte blivit av (lägga upp byxor, sätta ny dragkedja i jacka, göra rundhalsad tröja v-ringad etc).

Skall bli kul att se vad du syr under året, kanske kan det få mig att göra något nytt också :)

Caroline sa...

Hej!
Jag kommer att hänga med i din utmaning... kul!

Singh sa...

Hittade hit via jejjas blogg. Hon deltar i den här utmaningen. Jag har anmält mig till en liknande utmaning hos Tokigt å Likt som kallas för "Vårutmaning 2010". Går också ut på att sy till sig själv. Avvaktar med att "signa" mig här också, men kommar att sy till mig själv i vår. Kommer hålla utkik här i alla fall för att se vad det blir!

KroKKoFin sa...

Jag är med. Har länkat hit till dig också. Lycka till allihopa. Ska bli spännande att se vad ni knåpar ihop. Jag lägger in alla anmälda som en egen "länk-grupp" någonstans i vänsterspalten i min blogg.

Medea sa...

Jag hänger också gärna på! Är även med i Tokigt å likts Vårutmaning och planerar mitt syende enligt SWAP = Sewing with a plan.

Catharsis sa...

Jag hittade den här utmaningen lite sent kanske men hänger gärna på!

Millan sa...

Hittade just den här utmaningen! Verkar jättekul, men antagligen är det för sent att hänga på?

Millan sa...

Nu har jag bestämt mig, jag hänger på utmaningen också. Men eftersom det redan är slutet av april så bestämmer jag mig för att göra minst ett plagg per månad from och med nu. Alltså minst 9 plagg. Och eftersom jag inte har obegränsat med tid, och mina döttrar tycker det är kul med sånt jag sytt, så bestämmer jag mig för att minst 5 av dom 9 plaggen ska vara till mig själv.
Nu hoppas jag att jag ska lyckas få ihop lite kläder som ser vettiga ut, för jag är väldigt nybörjare på sömnad!

Jenny sa...

Jag vill vara med, sent omsider! Jag är med i Tokigt å likts utmaning och har hunnit sy lite och tänkte fortsätta med det. 12 plagg låter perfekt!

:-)

Nathalie sa...

Vilken rolig idé! Ja tror du kommer lyckas! Härligt hem du har skapat dig!

Har själv sytt en kjol & topp, som jag ska använda under mina buggträningar. Mest för att ge den "rätta känslan". Den finns på min hemsida, om du vill kika in.