07 januari 2010

Sylusten tillbaka?

I dag sydde jag ännu ett vitt vapenskydd för en jägares toppjakt. Får se i morgon om han blir nöjd... Hoppas nu bara på att jag i morrn kan ta en live bild på vapenskyddet så kommer det snart upp här på bild. Det jag sytt tidigare har genererat en tjäder i frysen, tyvärr inte i min frys. ;)
Men hur som så har jag ikväll fått tillbaka suget att sy igen! :) Så fortsätter kylan i helgen lär det bli en syhelg för min del. Under nyår fick vi chansen att testa Agda 1 + 2 på riktigt. Lägger lite bilder här på duktiga Alice och fler finns det här på henne och Lava, och en Snobben hittade vi också... :) Lite mer produktutveckling blev det också sytt under dagarna och vi testade att sy apporter som kan regleras i vikt efter behov, allt för att göra det lite mer utmanande för hundarna. Bilden överst visar denna typ av apport i munnen på duktiga fina Quake. Apporten innehåller en pet-flaska som kan fyllas lite eller mycket med sand, vatten eller något annat man känner för. Av två friska (?) och en skadad hund var det bara den skadade som fick godkänt i hanteringen av den här udda apporten... ;)
Jag har lagt en ny bild i högerkolumnen där jag fyller på med vad som är på gång för stunden. Förhoppningsvis ska den ändras ofta, dvs det betyder att jag får saker och ting gjorda...

2 kommentarer:

Fia sa...

Vilka snyggingar! Vi har inte haft framme apporterna något mer, men det är nog dax för "Struten" börjar vara trött på att ha strut och skor...

Therese sa...

Vad roligt att du vill vara med i min lilla utlottning - lycka till! Du har sannerligen en busvovve ;-) Men det är väl det som är charmen med dem, saknar min rottis, han var en busig apportör bla som apporterade allt utom det han skulle... *ler åt minnet*
Tror säkert dina vapenfodral är både praktiska, snygga och mycket uppskattade - se till att en tjäder hamnar även i din frys som tack vet ja´! Kram