28 januari 2010

Plagg nummer två klart


Det här är mitt andra klädesplagg som jag sytt i år. Jag tycker mycket om tygerna, speciellt det turkosa med blommor på. Kanske måste den hänga till sig ett tag för jag är osäker på om jag vill ha på mig den eller inte... Ska jag sätta resår eller kanske en bred mudd nedtill? Det är svårt med dessa sköna härliga plagg men som gör att man ser mycket större ut än man är. Eller så är det som vanligt bara man själv som ser det?

Mönster: Tunika från Allt om handarbete nr 2/2010
Material: Det bruna tyget är delar från en knytblus från HM, ärmarna kommer från en tunika i min garderob som jag aldrig använt och det turkosblommiga tyget är ett gammalt lakan köpt på Kupan för lite och ingenting.
+ Jag fick öva på att trä coverlocken och fick till bättre sömmar
- Jag ser ganska "gravid" ut i den (fanns värre bilder än den ovan)
+ Jag tycker mycket om tygerna
- Eller så ser jag tjock ut i den...
+ Kan fungera jätte bra i sommar?
- Jag är osäker på om jag vill ha den på mig

Så vad tycker ni, kan den komma ut ut garderoben och användas bland folk, eller är det ett plagg som bör stanna hemma och inte visa sig...? Kom gärna med förbättringsförslag!
Nästa plagg ut hoppas jag bli ännu en kjol, väntar bara på ett nytt blixtlås för att kunna göra den klar.

8 kommentarer:

Titias pyssliga hörna sa...

Den är ju JÄTTEFIN!

jejja79 sa...

jag tycker den är superfin. Märkligt nog är mitt andra plagg oxå en tunika som jag ser gravid ut i =) Har oxå tänkt att sätta resår nertill, men då kanske det bara blir som en påse över magen liksom. Tycker att tygkombon är superfin.

Fia sa...

Jättehärliga färger! Jag tycker inte att du ser gravid ut på bilden, men jag förstår fenomenet (man har ju hängt tillbaka en och annan tunika som man provat...)Vet inte om en mudd nertill hjälper, kasnke. Men som sagt, på bilden ser det jättefint ut och kan absolut få visa sig bland folk.

Singh sa...

Jag tycker du har lyckats jättebra! Den ska du absolut använda bland folk. Anser inte att du ska fixa med mudd el dylikt nertill. I mina ögon ser du varken gravid eller tjock ut!

Helena sa...

Det är klart att du vågar visa dig bland folk i den...

Bettan sa...

tyckte den var jättefin ... den passar bra till sommaren!

Elo sa...

Du är min sy-idol :)

Y sa...

jättesnygg! fina färger och modellen är bra! hittade din fina blogg via lotten