15 januari 2010

Första plagget ut!


Nu är den klar, min första kjol. Som synes så kan jag komma i den också. :)
Mönster: Kjol i 8 våder från Kreativa Kvinnor nr 7/2007, fodrad. Hade gärna fått vara en mer utförlig beskrivning.
Material: Jeanstyg från Ohlssons tyger, Foder Kupan, Dold dragkedja från Skräddarsydda Thai-byxor
+ Den passar!
- Linningen blev inte så snygg, men den fungerar med en tröja över.
+ Att jag var ganska noga och gjorde om vissa saker.
- Att jag inte fick till den dolda dragkedjan riktigt dold.
+ Gillar tyget mycket!
- Att jag inte följde beskrivningen
+ Att man kan ringa mamma och fråga hur man gör...
På det stora hela är jag nöjd med min kjol! :)

2 kommentarer:

jejja79 sa...

supersnygg. Kjol är nog det bästa att börja med. Har oxå en kjol på gång här hemma, men dragkedjan fattas, så syprojektet har stannat upp lite. Ska bli kul å se vad ditt nästa projekt blir =)Snart har du ju en ny gadrob. =)

Fia sa...

Tjusigt!