19 januari 2010

Den som inget har...


...får försöka tillverka själv. I morgon bär det av på resa med jobbet och till kvällen blir det lite galej. Jag är ingen handväske-människa, alltså finns det inga väskor att välja mellan för att matcha outfiten. Men brist på idéer är det inte, så fram med material jag hade hemma och vips så hade jag snott ihop en liten bärbar sak att ha hotellnyckel och pengar i. Nu kanske det inte gick helt och hållet vips...eller jo, i tanken gjorde det så. Men i verkligheten var det en hel del tänkande i och med att den är fodrad och dragkedja längst upp. Dragkedjan skulle eg sitta i höjd med de bruna fransarna, men det klarade inte huvudet att klura ut ikväll. Men jag tror den kommer fylla sitt syfte iaf, och lite mer feminin blir man väll med en chic börs med fransar i nävarna?
Januari månad är snart slut, och jag är inte helt nöjd med jeanskjolen jag sydde den här månaden, så jag ska försöka sno i hop ett annat plagg som gör mig mer nöjd innan månaden är slut. Fanns en hel del fint i senaste numret av Allt om Handarbetes Sömnadsmagasin, bland annat en klänning med en virkad framsida. Pga virkningen kan den ju blir svår att hinna med under januari... :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra gjort - från tanke till handling - i ett och samma andetag?
Hoppas du får kul på galejet.
M

Elo sa...

Duktiga du :-) Bara ordet fodrad låter svårt. Tur jag slapp säga som Simon Davies: "Shame you do not want the frans!" Frans är rätt :-) Ha de skoj o hör av dig när du vill.

Emilia sa...

Vilken glammigt härlig handväska! Och så rolig utmaningen låter att sy något till sig själv varje månad!