09 december 2009

Sikta mot stjärnorna och landa i en packpåse!

Bilden lånad från impawards.com
Jag blir så inspirerad och sysugen när jag ser Project Runway. Visst, de har sytt länge och det är ihopklippt för tv som alla andra dokusåpor, men jag tycker det är otroligt hur de "bara så där" får till det ena fantastiska plagget efter det andra! Klart alla kläder är ju kanske inte så fina...men ändå har de lyckats få ihop något på kort tid. Jag kommer oftast inte längre än till en massa idéer vad gäller sy kläder. Köper hem material men sen blir det bara liggande. Vill mycket men kommer inte till skott.... Och tittar man på de kläder som hänger i affärerna idag så borde det inte vara så svårt, det är fortfarande många plagg som inte har någon passform alls. Sikta mot stjärnorna och landa i en packpåse! Det får bli mitt nya motto! :)

1 kommentar:

Fia sa...

Trots att jag själv är jättedålig på att sy så blir jag faktiskt väldigt inspirerad av Project Runway och är mycket nära att sätta igång stora projekt för att sy kläder... Har dock stannat vid ideer än så länge :)