06 december 2009

Mitt alternativa Julträd

Det där med att sy i helgen blev det inte mycket av, har provsytt lite mössor ikväll och kan konstatera att jag behöver övning! Den tidigare overlocken var det bara att gasa och sy, den var ganska logisk, men min nya coverlock är något helt annat! Den här symaskinen måste man inte bara förstå och läsa instruktionsboken, man måste även bli vän med den. Men med mycket tid tillsammans så kan det nog lösa sig! :) Den andra nya maskinen har jag inte hunnit testa ännu.
I helgen har det istället blivit andra kreativa och hälsosamma saker. Vad tycks om mitt alternativa julträd? Hittade inspirationen i någon av årets jultidningar och eftersom en julgran inte ryms så fick det bli det här alternativet Björken smälter nästan in bland min björktapet och den står i en zinkhink fylld med stenar. Längst upp har jag lagt kottar, den som tittar noga ser att det är från tre olika barrträd, vet du vilka? Ljusslingan är nyköpt för 39 kr på Rusta, fanns i flera färger och jag valde guld då det smälter bäst in mot björkstammen. Pyntet är mestadels köpt sen flera år tillbaka; Hamngatan 12, Dollar Store, mfl.

3 kommentarer:

Fia sa...

Ser inte riktigt, men gissar på tall, gran och contorta ;)

Krajamaria sa...

:) Rätt!

Ida sa...

Men, så fin! Och vilken bra idé för oss som inte har plats för någon julgran. Inte barrar det heller! :)