19 november 2009

Veckans "använd-det-du-har-hemma-utmaning"


Eller "the more the merrier" för att citera en vis kvinna bland mina vänner. Sex börsar har jag sytt den här veckan av tyger som finns hemma. Vilken är din favorit? Min är den nedersta till höger, för den är lite extra speciell med guldtryck! Många fler små börsar, sydda med botten så de blir bulliga och fina, är utklippta och jag ska sy de snart.
Symaskinen börjar skrika efter lite omvårdnad från Sy & Damm så nästa veckas uppdrag blir att ta tag i funderingarna kring att hotta upp symaskinsparken (får man säga så när det är två...?). Kanske kan bli årets julklapp till mig själv?
Ett annat tips på julklapp som jag tänker ge bort i år är att fylla banankartonger med torrvaror, små julklappar och varma kläder och skicka till familjer i Litauen och Rumänien genom Hoppets stjärna. Gör det du med! Paketen måste skickas senast onsdag den 25 november!

2 kommentarer:

Emilia sa...

Så söta börsar - favoriter är den längst ner till höger och den längst upp i mitten!

LindaB sa...

Jag gillar den längst ner till vänster, den randiga, mest!