01 november 2009

Sylusten åter?

I dag infann sig helt oväntat ett sug efter att sy igen! :) Så det var bara att prioritera det och sätta sig en stund vid maskinerna. Först blev det en liten necesär till en liten spindelmann som jag fick besök av i lördags. Necessären är en överraskning men jag räknar kallt med att den här 4-åringen inte läser bloggen! :) Vaxduken med Spindelmannen tror jag är inköpt på Jysk för ett bra tag sen.
Sen blev det två shoppingkassar till Syster Yster, hoppas att hon gillar någon av de. Annars behöver jag själv fler. Kassarna är sydda i vindpoplin, den grå med beläggning och den svarta utan.
Allt jag sytt idag är sytt av material som jag har hemma, precis som Novemberutmaningen säger. Trots besök på loppis idag så köpte jag inget tyg, däremot en grymt cool äkta 70-tals klänning som jag ska överraska Spinderella som kom med bus i lördags. Kanske kommer den på bild här sen som inspiration...
Nu hoppas jag att sylusten håller i sig en stund. Om inte så ligger spåren vita nu och i morrn blir det premiärpass på skateskidorna för säsongen! :)

1 kommentar:

Maria sa...

Härligt!
Vi har varit och åkt pulka i Ullådalen idag!
Vi längtar efter att få ta fram alla skidor!

Kramar