12 november 2009

Sockertopp

Det är Googles översättning på den engelska Candy cane, vet inte om jag tyckte det var så rätt... Gillar nog hellre att kalla den för polkagriskäpp. Hur som helst så har jag virkat två stycken käppar enligt den här beskrivningen. Men inspirationen och ett bra tips kommer från Fröken Elsa. Trots övning så går ju min virkning fortfarande lite si så där...men det är väl bara att öva på. De här käpparna går ju ruskigt snabbt att virka, även för en amatör som jag så jag rekommenderar er alla att prova på! Men jag vill verkligen tipsa om att satsa på de lite hårdare och kraftigare piprensarna, för de jag fått tag på, utan att köpa nya, var glittriga och ganska tunna, tror de kraftigare ger ett bättre resultat. Så skönt att ha något att skylla på! :)
Julen närmar sig och efter lite turer ute på nätet så har jag hittat några bloggar med jultema. För dig som är intresserad kan jag tipsa om Annas jul och Julhuset som räknar ner tiden till jul på minuten... 41 dagar kvar nu. Jag hade nog tänkt hinna med en hel massa saker innan dess som inte alls har med julen att göra...

Inga kommentarer: