01 oktober 2009

Ny packpåsemodell

Så har jag äntligen kommit mig för att testsy en packpåse med rullstängning. Fick inspirationen att sy en sådan förra hösten när jag lånade pointern för en jakthelg och hennes husse hade mat i en sådan. Smidigt tyckte jag det var då påsen blir tät och man får ett mycket greppvänligt "handtag" att bära den i. Kanske inte en packpåse som man stoppar i väskan, då är mina andra smidigare tycker jag, men perfekt för förvaring "på sidan om". Sydde två blåa, en ska jag testa själv och en räknar jag med att F kommer att testa. Fungerar de bra så kommer det bli fler sydda, iaf till mig själv! :) Önskar bara att jag hade möjlighet att tejpa sömmar med så de skulle bli helt vattentäta... Någon som vet något om detta får mer än gärna tipsa!

2 kommentarer:

Prinsesse Vilikke sa...

Så nyttig!! Supert! Jeg ble veldig inspirert av vindposen også. Det hadde vært en flott gave til min far!

Tusen takk for besøket i bloggen!!
(Fleecekjoler kan sys i alle str..)

Anna-Snoddas sa...

Jättesmarta! Vet att Stoff & Stil har tejp för sömmar i regnkläder, det kanske är något!?