13 oktober 2009

Ny återförsäljare

I helgen besökte vi Syfestivalen i Kista. Kanske hade jag för höga förväntningar, eller för höga krav? Jag tycker inte att den var dålig, men det var heller inte imponerande bra. Jag såg massor av montrar fyllda med garn, små tygbitar till lapptäcken och barntyger i trikå. Även om dessa trikåtyger är jätte fina så fanns det ingen inspiration i deras montrar, tygerna ser jag ju överallt i alla sybloggar, så det var inget nytt... Trots att jag syr hellre än virkar så kom jag hem med mer garn än tyg, och det kan jag ju se som en inspiration och lite nytänk! :) Jag ska inte göra ner mässan helt, men jag hade uppskattat att hitta sytidningar och böcker, tråd, mer tyger, trevligare personal i Pfaffs monter... Men helgen bjöd på en massa inspiration utanför mässan iaf! Besökte så klart Ohlssons tyger och fyndade mer material till mina packpåsar och hundtäcken. Och fler av de prickiga tygerna ovan. :) Inspiration att sy kläder fick jag när vi besökte den lilla butiken på Götgatan; Fröken Söt. Rekommenderar alla ett besök där! :) Liksom Gudrun Sjödéns butik även den på Götgatan. Vilka färger! Hennes kataloger blir fin inspiration! :)
Tetrorna ovan kommer att finnas till försäljning hos Glöd glas och form i Alingsås Och på lördag är det Kulturnatta där och öppet 17-24.

1 kommentar:

Fin i Formen - Margrethe sa...

Hei! Takk for hyggelig kommentar og at du vil være med på giveawayen på bloggen min :)

Så mye fint du lager. Disse små veskene hadde en artig form :)