04 oktober 2009

Inspirera, snö och tävling!

Bilden lånad från Martha Stewart
Förra veckan besökte 130 unika personer min blogg. Det ger mig en viss inspiration att fortsätta sy och blogga om det. :) Men jag behöver mycket mer just nu. För att orka med syfestivalen kommande helg behöver jag vara hemma och ta det lugnt ändå fram till det. Det är svårt, snön har lagt sitt första täcke över fjällen nu och i morse vaknade jag till en vit matta utanför fönstret. :) Jag vill mest bara fara till fjälls nu... Men nu ska jag hålla mig på lägre höjder och vila. :( Därför skulle jag bli så glad om alla ni som kikar in här vill lämna adressen till er blogg, eller en länk till en sida för inspiration, en bild eller en beskrivning för något som jag kan sy... Gärna får det vara kopplat till dessa teman:
Jul
Do-redo av gamla kläder
Hundar
Förvaring
Alla tips, idéer och förslag mottages tacksamt! Ni kan skicka direkt via min mejl krajamaria(att)live.se eller lämna kommentar till det här inlägget. Och som vanligt kan du lämna även om du inte har en egen användare.
Är det någon som har ett mönster till renen på bilden ovan eller till liknande "gosedjurs-renar" så hör gärna av er.
För att fira att min bil har snöat över, jag har kastat snöbollar och labben har rusat runt galen av lycka i säsongens första snö så kommer jag att lotta ut en packpåse av den nya modellen till alla er som hjälper till att inspirera mig! I min värld så har alla som rör sig utanför det egna hemmet nytta av en sådan packpåse! :) Eftersom packpåsar inte verkar uppskattas av mina bloggl'sare så lägger jag till den här väskan av ny modell till vinstpotten. Vinnaren kan nu välja på en packpåse eller den här väskan! :)

2 kommentarer:

Titias pyssliga hörna sa...

Jag har ett renmönster.Titta in om du har vägarna förbi.Inte riktigt den stilen, men dock en ren.

madebyma sa...

Två tips på förvaringsprylar jag själv tänkt sy men inte fått tummen ur att göra.

No 1: Bärbar förvaringsväska för våra metspön (3-meters teleskopvariant). Vi har 2 eller 3 stycken med oss plus att sambon oftast har kastspöt också.

No 2: Bärbar förvaring för kaffetermos, något att hänga över axeln när man är ute på långpromenad men inte har med ryggsäck eller utflyktskorg. Kanske med nån extra ficka att förvara några sockerbitar i.

Do-redo av gamla kläder: Jag klipper mattrasor av gamla t-shirtar och använder som stoppning i tex virkade småfigurer eller så virkar jag med dom, tex matta, sittunderlägg eller väska. Inga bilder på bloggen dock, sorry.