20 oktober 2009

Inga frusna hundar mer

En börs i vaxdukstyg från Ohlssons tyger blev sydd i går kväll, ev har den en köpare om inte så hamnar den nog i butik kraja. Annars syr jag mest hundsaker för stunden. Ytterligare en värmesäck är sydd, den här gången till en riesenschnauzer. Modellen är något omgjord från den jag sydde tidigare till en pointer och jag hoppas att B ska rymmas i den här. Tyvärr smet värmesäcken iväg innan jag hann fota den. Jag är mest imponerad av att den väger bara en bit över 400 g! Jätte nöjd med de material jag sytt den i. Håller tummarna för att den kommer fungera på ägarens tältturer nu.
Ett rött täcke (väger endast 290 g) är nästan klart också till Q. Saknas bara lite kardborre men jag ville hinna fota i det fina vädret så det syr jag på sen. På bilden agerar Alice modell och täcket ser jätte stort ut på henne, så det kommer att passa bra på en jaktgolden.
I pipen just nu ligger annars markeringstäcken för stående fågelhundar, väskor och en stor necessär.

1 kommentar:

Fia sa...

Det ser bra ut! Q kommer att uppskatta den!