02 september 2009

Vera Bradley i Krajaversion!

Efter många timmars surrande nere på tapetserarverkstaden så kom jag hem super trött men full av kreativ inspiration! Så det vara bara att öppna tygskåpet och plocka ut lite tyger. Satsade på att sy bekanta kassar för det kräver ingen hjärnverksamhet. Två av kassarna är sydda i tyger designade för Vera Bradley. Jag har köpt några stuvbitar av dessa tyg på Ohlssons tyger i Stockholm, utan att veta vem Vera Bradley är. Det vet jag iof fortfarande inte, men kolla in hennes sida så får ni se fler inspirerande tyger! Finns mängder av hennes tyger som jag gärna skulle ha i mitt tyglager!
Två av kassarna sydde jag i gröna retrotyger rakt igenom, fyndade på second hand för ett tag sen. Idag fick jag mönster från Stoff & Stil så nu ska jag försöka mig på en ny väskmodell, stängbar och i manchester. Visst skulle jag kunna räkna ut hur jag ska sy den här väskmodellen utan mönster, men ibland är det så skönt att sy utan att tänka...Så jag är glad för mönstret.
Dagens fyra kassar ligger i butik kraja.

1 kommentar:

Eva-Lenas Tapetserarverksta sa...

Tack för idag :) Vilka fina väskor, jag gillar de där i Vera tyget skarpt. Ska köpa väska till mamma i present, men vet ej vilken än. Lät intressant med den med handtaget lägre ner, väntar med spänning.