05 september 2009

Tips för att bevara teckningar!

Hade stora planer att sy en massa stängbara väskor i det nya mönstret i helgen, men bristande energi i kombination med en icke kommunikativ symaskin (inte min egen utan lånad) så blev det inte mer än att en väska är utklippt i alla delar iaf...
Istället testade jag att börja virka på min trasmatta. Jag är väll halvvägs nu men gillar den redan! :) Håller färgerna i den norska flaggan (mitt favoritland nr 1) och ser ut lite som "jag gjort den på slöjden". Bild kommer så snart den är klar!
Som lite inspiration vill jag lyfta fram en rolig sak min mamma gjorde för många år sen. Kolla in min systers teckning nedan:
Och se vad hon gjorde av den sen, mamma alltså. Syster ysters teckning finns nu bevarad på en kudde som ligger på en säng hemma hos mina föräldrar. Visst är det en bra idé!
Annars så poppar det mest en massa idéer, väldigt många, i mitt huvud på vad man kan göra, vad jag skulle vilja göra och pga saker jag ser och hör och som inspirerar mig...

2 kommentarer:

Linda B sa...

Är väldigt nyfiken på dom stängbara väskorna...skulle behöva en ny väska som går att stänga och som man kan ha snett över axeln och som är lagom stor...

Emilia sa...

Vad fin laptopväskan blev! Tack så mycket för packpåsen - den tjänstgör för tillfället som projektpåse till en virkning!