22 september 2009

Övning ger färdighet!


Och jag börjar greppa min nya maskin lite bättre för varje gång jag syr med den. Idag har jag sytt ett gäng mössor på min Overlock. Maskinen imponerar och jag tycker mössorna blev så mycket finare sydda på den här maskinen än med en vanlig sick-sacksöm på den gamla maskinen. :) Börjar ladda lite smått nu för att äntligen få besöka Syfestivalen i Kista och hoppas där kunna bli ännu mer inspirerad för att sy på nya maskinen.
Några av mössorna är beställningar och resten ligger i butik kraja.
Testade även att sy en buff efter mått på min favoritbuff från Woolpower i Östersund. Blev ganska bra faktiskt. Ska bara tänka om lite angående en söm... Jo, jag vet att tyget är smutsigt, fick det därför gratis när jag köpte det på Ohlssons tyger i Sundsvall, men jag hoppas det går bort i tvätten. Apropå Ohlssons tyger, ingen som har tankar på att öppna den butiken här i Östersund?! Skulle verkligen uppskattas!!

2 kommentarer:

Strumpetossa sa...

Hej, kul att du är intresserad av hantverksmarknaden.com. :) Vi har vart tvugna att ändra lite i hur det ska gå till men kolla in på min blogg så står infon där.

Maila oss gärna och berätta vad su skulle vilja sälja.

hantverksmarknaden@gmail.com

Eva-Lenas Tapetserarverksta sa...

Åh jag vill ha en mössa, har du andra tyger att sy i?? Vet en kompis som oxå vill ha just en sådan tunn oxå, vet dock ej vilka färger hon önskar. Du e så duktig, jag behöver din sy inspiration. Jag hoppas vi ses till veckan.