13 september 2009

En okontrollerad studsboll i huvudet!

Ja det måste vara vad jag har just nu. Har suttit på älgpass några dagar och mått så gott! Skogen och fjället ger både energi och inspiration, och då mår jag så bra! Under dagarna i skogen har många idéer poppat upp i huvudet på saker som skulle vara skoj att sy; do-redo av lagret i klädkammaren, nya väskmodeller, kepsar, mössor, finklänning till mig, förvaring, virkning........... Det knasiga är att många av idéerna är borta när jag kommer in till stan igen, borde nog försöka få med en liten anteckningsbok i jaktryggsäcken så jag kan anteckna på plats i inspirationens centrum! :)
Här om veckan var jag på svamptur med mamma och hennes väninna. Jag plockade inga ätbara svampar utan fastnade helt i jakten på "blodkanel spindlingssvampar"(eller något liknande). Jag hittade både gula och röda och har de nu torkade i glasburkar. Dessa ska jag använda för att färga garner eller tyger. Ska bli spännande att se! Av den här blodkanelsvampen så får man dessa härliga röda toner enligt boken "Skapa av svampfärgat garn":)
Även om bilderna här är av dålig kvalitet pga långt till en skanner så tycker jag att de inspirerar att se alla naturfärgade garner. Förstå vad mycket skojiga växter det finns i skogen som man kan använda för att färga med! :) Känner av en viss samlarmani! :)

Sparka på mig om jag inte tar tag i att köpa mig en overlock-maskin till veckan är ni snälla!!

Inga kommentarer: