20 augusti 2009

100 % tallfiber!


Se vilken inspirationsbild jag hittade i en tidning i helgen! Jag vill ha!
Det har varit lite tyst och stilla här en stund, jag har varit på tjänsteresa i Småland och inte haft tid. Men tjänsteresan gav två bra saker kopplat till min hobby. Ett besök på Ohlssons tyger i Gävle genererade 2,5 kilo tyg till packpåsar och hundtäcken. Lycka! :) Under tjänsteresan fick jag även förmånen att lyssna till en koncernchef som pratade om att det finns nya produkter som kommer starkt på träsidan. Han pratade bland annat om sin tröja i 100 % tallfiber, mjukare än bomull! Kanske inte så ny produkt eg, viscose framställs av cellulosafibrer efter en modell sen 1892... Trots att jag har varit en stund i skogsbranchen så är det lätt hänt att man glömmer bort kopplingen till min syhobby, kanske beror det på att min arbetsgivare inte äger något massabruk...? Får galna framtidstankar här... :)
Du missar väll inte att delta i tävlingen för att fira kraja-bloggen ett år!? Du kan rösta och lämna en kommentar här eller skicka ett mejl (lika stor vinstchans) för att vara med i utlottningen av tre packpåsar. Vill du inte vara med och tävla så blir jag iaf glad om du vill rösta på vad du gärna vill se som mitt nästa "sy-till-mig-själv-projekt" här på bloggen! Ju fler desto roligare som en god vän brukar säga! Just nu ligger laptop-förvaringen i topp...
Butikkraja är påfylld med ett antal packpåsar!
I går kväll hade jag förmånen att få besöka goda vänner i södern. Vänner som bara väntar på att få fara på BB. Jag hade med mig små presenter; pillerlapp, blöjförvaring och en filt till det kommande barnet, ett barn som har en grymt cool och äkta retrogarderob som väntar! Filten är sydd i ett bomullstyg i brunt med tuggben (tygaffären i Sundbyberg)på ena sidan och ett limegrönt tyg i flanell (Ohlssons tyger) på andra sidan med lite olika djur. De blivande föräldrarna har katter, hundar och kor så jag tyckte det var ett bra val av tyg.

1 kommentar:

Maria sa...

Mormor hade en sådan sypall, den står nu mer i stugan i Junsele.

Kramar