01 augusti 2009

Längtar till hösten....

Min lille jaktkompis fyller 4 år idag och sent i går ramlade jag över den perfekta presenten; en studsare med ljudeffekter och skott. Den låter inte bara när man trycker av utan även när man repeterar! :) Men bössan saknade vapenfodral så jag sydde ett efter en modell jag hade i huvudet. Givetvis sydde jag även ett fodral till skotten som han kan sätta fast på bältet.
Presenten gick hem mycket bra och nu är det ytterligare en person som ser fram mot hösten... :)

Inte mycket sytt annars sen laddningen med packpåsar. De gick som smör i solsken och ytterligare en stor beställning på sådana klarades av innan jag drog på fisketur till fjälls. Några av packpåsarna var med på turen och de fick godkänt för funktionen av min fiskekompis. Till veckan hoppas jag få tag i mer material till dessa så jag kan sy fler packpåsar och påbörja beställningarna av hundtäcken och värmesäckar till hundar. Ripjakten närmar sig så det vore ju inte fel att få de klart snart.

Inga kommentarer: