23 juli 2009

Packa packningen i packpåse!

I går sken solen och jag fick göra en underbar tur på fjället med trevligt sällskap! En tur från Arådalen som gav mängder med energi och lyckoendorfiner och den inspirerade mig att sy packpåsar för glatta livet. 15 stycken har det blivit i 4 olika storlekar, de flesta lägger jag ut i butik kraja. Jag har sen 1997 levt med packpåsar på alla mina resor; en lila för underkläder, en grön för toppar och en svart för övriga kläder. Helt suveränt på precis alla resor. Packpåsar behövs inte bara när man är på extremturer i naturen utan de är ju perfekta även när man packar resväskan och tar flyget till storstaden. Jag rekommenderar alla att packa i packpåsar av olika färger vart man än ska! Det är så smidigt! Har man barn kan jag tänka mig att det är smidigt att packa deras kläder i varsin färg också.... Ja jag ser då bara möjligheter med packpåsarna! Och jag måste erkänna att om någon handlar en påse så är jag nyfiken på att veta vart den gör sin första tur... Själv så funderar jag på att lägga beslag på en rosa liten packpåse, eller kanske den röda jätte stora...

Inga kommentarer: