18 juli 2009

Mera väskor!

Har tagit tag i lådan med UFOn.... Och där i hittade jag redan utklippta tygdelar till dessa fyra väskor. Alla är sydda i härliga retrotyger! Kanske var det färgerna, men de var skojiga att sy! Alla fyra väskor finns i butik kraja (klicka på dörren till höger) om någon är intresserad av de. Dagiskassarna är vändsydda, dvs inget kantband på de, vilket jag tycker gör att de ser både proffsigare och snyggare ut. Rekommenderas varmt till er som syr sådana väskor. Bilderna är fotade mot bryggstugans gamla timmervägg och jag tycker bilderna blev så fina, färgerna på väskorna kom fram lite bättre utomhus och sen tycker jag så mycket om färgen på grånat gammalt timmer, det är så mycket liv i det, fast det är stendött...
Har även testat sy en liten necessär enligt ett Stoff & Stil mönster. Gillar tyget och hoppas att mamma tycker om det med eftersom hon ska få den i present om någon timme. Räknar kallt med att hon inte kikar in här innan. Modellen är bra, men det var som alltid lite knöligt att sy fast både foder och yttertyg i dragkedjan, men jag tycker det blev hyfsat iaf. Konstigt bara att mönstret saknar upphängningskrok, och det sydde inte jag dit heller då... Får se vad mamma tycker om den! Är det positivt utmanar jag mig själv att sy flera.Inspirationen för att sy är lite si och så just nu, kanske är det värmen, eller så är det de härliga fisketurerna österöver som drar mig från kreativitetens flitiga lampa? Ja ja, när andan faller på så sätter jag mig igen och syr lite...

Inga kommentarer: