05 juli 2009

Man tager vad man haver....


....och då blir resultatet oftast därefter också. Ibland bra och ibland mindre bra. Jag ligger i fas med min virkade trädgårdsmus, fast jag är säker på att den kommer att vara en liten stygg råtta i slutändan. Jag har ingen aning om vad för garn jag virkar med, men ett bomullsgarn är det iaf. Det här med virkning är inte så lätt, och att läsa och förstå ett mönster, ja det är ju bara inte min grej. Det i kombination med att jag ska räkna och hålla en massa siffror i huvudet, ja det är väll bara att kika på bilden ovan så syns det hur det går! :) Benen är olika långa, öronen är i två storlekar, kroppen är bitvis lite gles så stoppningen syns. Och hur hände det att det blev "midja" på benen? Ja inte vet jag.... Men jag tycker att det är skoj iaf! :)
Hade tänkt sy lite fler väskor idag men inspirationen fanns inte riktigt där... Hade andra saker i huvudet som morgondagens resa till stugan på fjällkanten med mitt nya fina kastspö! :) Och det behöver ju så klart ha en förvaringspåse. Den som följde med spöet kräver att jag tar av rullen varje gång, och det verkar ju onödigt krångligt. Så det var ju bara att klura, mäta, klippa och sy ihop. Modellen blev som jag vill ha den, men jag ska bättra på finishen lite, vaddera, sy dit remmar så jag kan fästa den på ryggsäcken, byta ut kardborren mot dragkedja mm. På bilden nedan syns ju även mitt fina spö med specialstarka linan för oss som ofta får bottennapp... ;) Tyvärr är det en dålig bild för den fina rullen i guldfärg syns ju inte riktigt... jaja, det här är ju inte en fiskeblogg! :)
Det blir inte mycket sytt närmaste dagarna, däremot så ska jag öva på att virka, vore ju skoj om jag kunde bli duktig på det! :) Nu blir det semester några dagar långt från civilisationen!

Inga kommentarer: