16 juli 2009

Fisk, råtta och loppor...

Strax efter min lilla råtta hade fått sig en fin sommarklänning så var den som bortblåst! Den svarta labradoren kom strax med den och var stolt över att ha fångat sin första råtta! :) Jag valde att sy en klänning till den istället för att virka en, syftet med kläderna var ju framförallt att dölja den mindre proffsiga virkningen, blev ju lite glest över magen...

I veckan har jag varit på loppistur med E.O, 12 mil åkte vi enkel väg och besökte då 7-8 olika loppisar. Otroligt nog så var det bara en av de, tror det var den sista, som hade tyger... Kvaliteten på loppisarna längs med 87:an var varierande, men vi hade bestämt regeln att någon av oss måste handla på varje loppis som vi besökte! En lite väl svår utmaning visade det sig. Tungt när man inte ens hittar en sak för 5 kr som man kan tänka sig köpa...på en loppis blev det till att köpa en kartong lantägg. En av loppisarna låg brevid detta vackra hus i Strånäset! Vi hade precis missat utställningen i hela vackra huset med lapptäcken, men det var skoj att få kika runt huset också, tänk att få nyttja en av dessa glasverandor till syrum! Så ljust och så vackert! Jag fortsätter drömmer vidare om mitt eget syrum...
Det har inte blivit mycket sytt den senaste tiden, fisket har tagit över! :) Men jag ska försöka lägga några timmar på att sy resterande del av veckan, saknar det ju lite trots att jag får så mycket god fisk på mitt fina spö! Men kika gärna in igen snart så ska här nog ligga lite nya sydda alster, har en hel del utklippt som ska sys ihop och läggas i butik kraja.

Inga kommentarer: