11 juli 2009

En öring måste det vara!

Att stå och kasta från kanten vid ett lugnt Storsjön ger ju inte den största utdelningen till middagsbordet, men det ger stor trivselkänsla och jag mår bra av det! Det enda napp jag fick ikväll var den här fisken som nappade fint på min öringspinnare, alltså måste det vara en öring som jag har virkat! :) Mönster till fisken har jag hittat hos Skaparstigen. Vad tycker jag om det här projektet då? Jo, mönstret var svårt att läsa tycker jag. Hur fenorna skulle göras förstod jag aldrig, så jag gjorde de bak och fram, dvs började där fenan var bredast och minskade, men missade 4 varv på sidofenorna så de blev ju för små, och munnen ser bara rolig ut...speciellt efter jag krokar fast fisken på spinnaren med hullingar, blev inte så snyggt när jag skulle dra ut kroken... :( Annars så får den duga, men jag tyckte den var ett för stort projekt, skulle ha velat gjort den enklare och mindre, måste bara testa att virka den i ett tunnare garn, med mindre virkkrok och förminska hela fisken...ska bli intressant att se vad det blir för något i slutänden, blir det en ål eller blir det en stingrocka? :) Det blå garnet är ett bomullsgarn av okänt märke och det melerade är en direkt import från Italien och heter Cotone Spiritoso Ornaghifilati ungefär... Bomull-acryl är det iaf och det var bra att virka med.

Inga kommentarer: