20 juli 2009

Efterlyser logga och stämpel!

Sista produkten till det stora tidskrävande beställningen är nu klar! Syinspirationen och instruktionerna till psykiatricentrum söderöver är nu i slutskedet! Först var det sex produkter som skulle göras; sys och varje steg skulle fotas och beskrivas. Tar enormt mycket tid... Mot slutet kom önskemål om att jag skulle göra beskrivningar även för skinnprodukter. Jag får erkänna att jag var lite skeptisk till det eftersom det enda jag sytt i skinn var det man var tvungen på syslöjden, tror jag gjorde en börs som ser fantastiskt "hemgjord" ut... handsöm är ju inte min grej. Men som tur var så ville de ha produkter som kan sys i symaskin alternativt limmas. Så då blev det ju aningens enklare, men bara lite... Jag har på förslag gjort både ett pocketfodral och ett visitkortsfodral. Pocketfodralet syns på bilden. jag dekorerade det med textilfärg som jag hade liggande sen jag gjorde "Super-Sara" tröjan till S för några år sedan. Tröjan är köpt men emblemet på magen har jag sytt, det var ganska så pillrigt med dessa glatta tyger. Men det var det värt eftersom det blev en uppskattade julklapp hos S!
Tassavtrycken är från en schablon som jag använt när jag dekorerade en stygg byrå i en studentlägenhet i Umeå... Skoj när man hittar igen saker man inte använt på länge och inser att man har användning av det igen! Det stora projektet har även gjort att jag nu startar eget företag... Känns läskigt men samtidigt skoj! :) Men än så länge så kommer jag fortsätta arbeta 100 % med mitt skogliga arbete och göra detta på fritiden.
En efterlysning har jag; är det någon som vet om man kan köpa stämplar någonstans och designa själva trycket själv? Och jag skulle även behöva ha någon som kan designa en logga, tipsa gärna om du vet om något!

1 kommentar:

Anna-Snoddas sa...

Här kan man designa egna stämplar! Har inte provat själv, men hittat tipset någonstans och sparat det!

http://shop.textalk.se/sweetishsister/shop.php

:)