19 juni 2009

Trevlig midsommar!

Jag vill önska alla bloggläsare en trevlig midsommar med hopp om solsken och mycket skratt! Själv kommer jag att som vanligt inta klädkoden underställ och mössa...
Men helgen är lång och jag ska sy, sy, sy! Hela helgen! :) Jag behöver det verkligen för att varva ner från jobbet. Men sen är det så inspirerande att sy när jag inser att det finns intressenter till mina sydda alster! Och ännu gladare blir jag när jag får höra att mina sydda presenter används, se kommentar i förra inlägget! :) Jag är nu klar med det stora projektet till ett Psykiatricentrum söderut. Jag har till de sytt ett antal produkter och fotat varje steg och gjort en nogrann beskrivning av hur patienterna ska sy. Ett projekt som har tagit tid och ett antal svordomar, testa själva får ni se att sy och tänka efter i varje steg. Det blir så lätt fel då... Däremot om man "bara syr på", ja då blir det inte alls lika ofta fel... Det borde kanske vara tvärsom egentligen... Men det som motiverat mig i detta projekt är att det är så stort att få vara en del i patienternas rehabilitering! Tänk om min insats skulle bidra till att de mår bättre, ja då är det värt var enda timme och varenda svordom flera gånger om!
I helgen planerar jag att sy ett gäng väskor, de går ju åt som smör i solsken! :) Men jag ska även fylla på med tetranecessärer, ska sy i mina nya prickiga tyger. Och så blir det en massa små börsar i mina favorittyger från Frösö handtryck. Allt hamnar i butiken och är till salu om någon är intresserad! På "att göra listan" ligger så klart fler saker, en legopåse-beställning som prioriteras högst av alla och sen en lång lista med saker till mig själv som prioriteras lägst...men det är väll så det ska vara! :) Börsen ovan är sydd i Frösö handtrycks tyg.
Ta på dig mössan och understället och bege dig ut nu i friska luften, för frisk det är den! :)

Inga kommentarer: