21 juni 2009

Symaraton närmar sig slutet....

Oj vad symaskinen har gått varm i helgen! Känns så bra att jag höll det jag lovat mig själv, dvs att prioritera att sy i helgen! Nu har jag samlat på mig en massa energi till ännu en arbetsvecka. Helgens symaraton har genererat 12 börsar, 9 tetror, 5 väskor och en legopåse. Inte illa pinkat alls med tanke på att jag hunnit med en massa andra saker också. Till veckan sägs det att värmen ska komma tillbaka och det passar ju så bra eftersom jag tänkt ge symaskinen lite ledigt några dagar. Nedan kommer lite bilder på helgens syalster, alla produkter ligger ute till försäljning i butik kraja. Välkommen in!
Börsar, alla sydda i tyger från Frösö Handtryck, mina absoluta favorittyger. De är dyra men så underbara tryck och färger! Jag blir inspirerad av att besöka butiken i Krokom och se alla deras tyger! :)
Ett gäng tetror i olika färger och mönster, de prickiga hör helt klart till mina favoriter just nu! De prickiga tygerna är från Ohlssons tyger.

En av väskorna jag sytt i helgen, blev lite barntema med alla giraffer. Tygets ursprung vet jag tyvärr inte, jag har fått det av K.B. Kassen är fodrad med ett gult tyg och den borde passa någon liten person som vill packa och dra till vattnet för ett bad? Den här väskan tillsamman med ett gäng till finns i butik kraja.

2 kommentarer:

Linda sa...

Men herre jösses vad du har varit produktiv i helgen!!! Dom småprickiga necessärerna var ju precis i min smak!
Jag blev lite nyfiken, vart tror du tyget kommer ifrån? :-) Det är har inte full bredd som ett vanligt påslakan.Så det är nog rätt gammalt!
Sydejt i Juli låter perfekt!

Heimlaga sa...

Vad mycket fint du gör! Kul att se "stadstygerna" i användning. Jag har faktiskt inte sytt något i Skellefteå, som är originaltyget, fast Anna Viktorsson som ritat tygerna, kommer härifrån. Kanske borde inhandla någon meter.