14 juni 2009

Oj så det har öst ner ute idag!

:) Och då var det inga problem att motivera sig att sitta inne och sy! :) Jag har under helgen sytt en massa fler väskor. Har försökt lägga in de i butiken ett tag nu, men den sidan är mycket vrång idag så det får göras senare. Men här ska det iaf fungera att lägga in bild på de! Bara säga till om det är någon som är intresserad av att köpa eller byta till sig en kasse!
Bilden ovan är två väskor sydda i Frösö handtryck tyg (jag hittar inget på tyget som säger att det högra är det, men jag är ganska säker...). Den vänstra väskan har en orange baksida liksom fodret. Den högra är fodrad med ett marinblått tyg.
Den vänstra väskan är sydd av en retrogardin jag fyndade nyligen på kupan och är fodrad med ett grönt tyg. Den högra väskan är sydd i ett marinblått tyg med en massa labradorer på, köpt på tygaffären i Sundbyberg i fjol och fodrad med ett marinblått tyg.
Här tre väskor som är sydda av lite olika multifärgade mönster. Den vänstra är fodrad med ett ljung.färgat tyg och utsidan är från Haléns eller liknande. De andra två väskorna är sydda av IKEAtyger och den i mitten är fodrad med orangetyg och den till höger med ett svagt rosa tyg.
Har även nästan gjort klart den stora beställningen med instruktioner till vårdinrättningen söderut. Något som legat och skavt ett tag pga jag inte riktigt haft tid. Lägger ut några bilder från de produkterna också.
En vetevärmare i ett älg-tyg format som ett hjärta och fylld med hela vetekorn. Ska även sy en traditionell avlång skapelse, men det tog slut på vete i skafferiet så den får bli klar i veckan hoppas jag.
Två grytlappar ingår och det här är den ena modellen. Jag har sytt den i ett retrotyg från kupan, en gammal gardin i brunt och orange.
I förra veckan var jag i huvudstaden på jobb och lyckades hinna med ett snabbstopp på Ohlssons tyger, där hittade jag bla det här prickiga vaxdukstyget. Köpte även samma mönster fast i blått, rött och limegrönt. Så fina!

2 kommentarer:

Botti sa...

Åh vad många snygga väskor!!!! Favoriten är nog Pippi-väskan i tidigare inlägg...

/B

Anonym sa...

Hej KrajaMaria, jag vill bara tacka för den fina röda kassen jag (eller Ulf rättare sagt) fick, den är alltid med till affären, kanske blir det även till badet i sommar... Ramlade över din blogg via LindaDesign, är en hängiven scrappare själv.

Mvh Petra