28 juni 2009

Jag drömmer om....

... min egen uteplats och mitt eget syrum.... I dagens värme var det inte riktigt läge för att sy, ville verkligen inte sitta inne i hettan. Men tack och lov har mina föräldrar en stor fin altan med skugga över där jag kunde sitta och sy! Och jag lånade mammas nya fina maskin att sy på också, den är ju så tyst och matar på så fint! men det är verkligen svårt att sy utan fotpedal! Kommer ibland så många mindre vackra ord ur munnen när jag syr på den maskinen. Men hur som så kändes det lite som paradiset! :) Så trots värmen kunde jag sy några beställningar idag. Bla blev det tre väskor i retrotyger. Den väskan i mitten på bilden ovan finns i butik kraja, de andra två är en beställning från en kollega. Hon ska ha en av väskorna, hoppas jag, och den hon inte väljer tror jag faktiskt att jag ska behålla själv... tycker verkligen jätte mycket om båda två, så det spelar ingen roll vilken av de som det blir. :) Men så här till sommaren och snart semester så tyckte jag att jag kunde vara värd en egen krajakasse... Om ingen annan verkligen vill ha den förstås...
Bilden nedan visar alla dagens väskor. Tycker att det blev fina bilder när jag kunde fota utomhus och hänga upp de i en gammal torkvinda. Borde försöka fota oftare utomhus. En vecka kvar till semester!! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Reaktionerna på att sy utan fotpedal känner jag igen. Jag blev tvungen att skaffa en ny symaskin ifjol. Som tur var fanns en fotpedal med som reserv för det där med att sy utan högerfoten, det klarade inte jag.
Jag har satt in pengar på ditt konto för väskorna jag köpte.
Har redan hunnit ge bort portmonnän .... fast det satt långt inne för jag tyckte väldigt mycket om den.
Ha en skön sommar!
Marianne