11 juni 2009

Fyra nya kassar!

Känns som det är långt mellan gångerna jag får sitta vid symaskinen just nu. Mycket jobb, mycket resande och lite tid hemma... För att orka även fredagen, som innebär lite resa, så satte jag mig en stund vid symaskinen ikväll. Det resulterade i 4 nya kassar av modell "systemkasse-storlek". Gillar verkligen att sy de, så det blir ytterligare några fler framöver... De här fyra lägger jag i butik kraja på studs, välkommen att kika in!
Till helgen blir det en kreativ dag i E.Os verkstad! Ser mycket fram mot det och jag ska lägga allt krut på några beställningar så att de blir klara!
Den översta randiga väskan har ett ljusblått foder och jag kommer tyvärr inte ihåg vart det randiga tyget kommer ifrån, det har legat många år i tygskåpet...
En väska i ett beigetyg med svarta och vita kossor på. Tyget är köpt på en av stadens tygaffärer för många år sen. Väskan är fodrad med ett beige tyg.
Ett beige kraftigt tyg med glittriga taxar på. Fodrat med ett beige tyg. Tax-tyget är köpt på Textilcentrum i Sundbyberg.
Den sista väskan är fodrad med rött tyg och utsidan är en brun duk som jag köpt på Kupan. I ena hörnet är det tulpaner i rosa, orange, rött.

Inga kommentarer: