19 maj 2009

Se så glada barn!

Den här fina bilden kom på telefonen idag! :) Jag har sett förklädena live, och det såg jätte bra ut! Tack K för bilden (hoppas det är ok att låna den hit)! S & A såg riktigt nöjda ut, eller var det kanske för att de fick vara i köket och "dega"...? ;)
Jag är en riktig mössmänniska, köper ett par nya varje år och använder mössa från september till slutet av maj, och där emellan när det behövs... Men jag har inte sytt så många mössor tidigare, gjorde några testmössor till jakten i höstas, se här. Men så fick jag en beställning från Norrbotten på två barnmössor. Utmaningar är roliga! Så jag antog den... Har nu sytt flera olika mössor av gamla t-shirts, har gått en hel del tröjor vill jag lova.... Och börjar hitta en modell som kan fungera. Den röda mössan nedan sydde jag ihop med zick-zack, vilket syns tydligt på bilden... Så nästa blev sydd med raksöm, ser mycket bättre ut. Men är det någon som har erfarenhet av det? Fungerar det med raksöm tro? De sydda mössorna har provats på modellerna i förkläden ovan, och det visade sig att jag hade ju helt fel uppfattning om storlekar... Men avslutningsvis idag så sydde jag en mössa till mig själv, se bilden ovan, i "riktigt" tyg, en stuvbit från Ohlssons tyger.

Nu bär det strax av till stugan på fjällkanten några dagar. Så förhoppningsvis kan det komma bild på något virkat alster efter helgen...

Inga kommentarer: